Saturday, June 22, 2013

Trip to Beijing 22-28 Jun 2013

Dah sekian laama tak update blog ku ini..maklumlah dengan kesibukan bersama keluarga dan business kecil2an (produk Mary kay )ku smpai terlupa yg aku ada personal blog..

ok entry kali ni saje nak share dengan kwn-kawan pengalaman aku dan en. suami bercuti ke Beijing, China pulak..sebelum ni asyik ke negera Indon aje kali nak nak merasa ke ngearra lain pulak..percutian kami p 22-28 Jun 2014 (7H6M) . sibbaik time kami p tu bukan musim sejuk..kalau tidak menggigil aku dibuatnye..so Alhamdulillah tercapai juga hasrat aku untuk pergi bercuti di Beijing.

Skg kat LCCT lagi..pkul 7.00 mlm baru naik flight..jenuh jugak dok menapak kat sini , lgi 3 jam baru naik flight..kali ni trip, aku join member aku nye trip..join dngn kwn2 dia yg dok KL..later aku try to upload a new member from KL ok..

 
@di LCCT,   perjalanan y mengambil masa selama 6 jam utk smpai di Beijing

 

Hari pertama lawatan kami berkunjung ke
Tian`Anmen Square atau Dataran Tian`Anmen
 

 
 

Dataran Tian`Anmen yang merupakan sebuah dataran yang terbesar di dunia ianya bersempadan dengan Bangunan ‘Chairman Mao’s Mausoleum’ & Great Hall of People.


 
 


 
Tangga yang tinggi dan mencuram
 
Tembok Besar yang dibina bermula zaman Dinasti Ming.
 Pandangan yang menikam kalbu aku
 
Asal Panjang Great Wall ini mengikut tinjuan arkeologi adalah +-9000km. Tetapi atas sebab kerosakan yang tidak dapat dibaik pulih, +-6400km sahaja panjangnya ..so kalau nak merentasi Great wall ni mengambil masa 2 tahun baru sampai ke penghujungnya..
 
 
 
 
 
 
@Summer Palace
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
Stadium Olimpik Beijing 2008 dan Water Cube.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 





No comments:

Post a Comment